Balsam step 1.

 
Okej kidz. Ett inlägg om le snackis - balsammetoden. 
För att håret ska må bra behöver det mängder med fukt,
och i shampon och vissa balsam finns det för utom sylfater,
silikoner, mineralämnen och annat skit uttorkande alkoholer.
Allt som jag nämnt nu är snordåligt för håret, så dem ska du dissa totalt.
Men det finns alkoholer som är bra för håret dock OBS! Mer om detta kan
ni läsa på lockigt.se och liknande sidor, google is your friend. 

Men för att börja med BM ska du först tvätta håret med ett shampo
som innehåller just sulfater, detta för att för sista gången rensa håret från
den allt strunt som du inte kommer tillföra håret igen. Detta kallar man en sista tvätt,
och du borde göra det två gånger för att försäkra sig om att alla rester är borta. 
Exempel på sista shampo som är godkänt (dvs innehåller sylfater men inte annat strunt)
är Coop Xtras shampo, kostar runt 11 kronor för 500ml. 

Sedan är det balsamsdags! Balsamen du ska använda
ska innehålla bra ingredgenser.Du kommer att använda ditt balsam till
tre olika grejer, tvättbalsam (istället för shampo), balsam, (som balsam) och ett
vårdande balsam som inpackning. 
Exempel på tvättbalsam är Coop Xtras balsam, 11kr för 500 ml och
lagom drygt. Som "balsam balsam" tillsätter jag en klick honung för extra fukt
och glans. Detta är en vanlig tvätt för mig. 
När håret känns extra torrt och trist använder jag ett vårdande balsam från
the body shop, lite för dyrt egentligen men jag gillar det massor!
Rainforest hair butter var namnet. 
 
näste inlägg blir om lite olika håroljor, (typ för hårväxten, ihih)
stay tuned. 
 
/j 
 
 

COMMENT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin