DIY HAIR MOISTURIZER.

omg. vad har du nu kokat ihop undrar ni såklart. en frukostgröt?
en sparad spya? nix pix guys, en mycket billig och riktigt jäkla bra
fuktbomb för håret, helt naturlig osvosv. häng med! 

what you will freaking need: en banan, en sån brun som du endå
inte tänkt äta op. honuung, *guld* gör håret snuskigt mjukt.
man kan även blanda i en mjukavokado om man har en sån!
sedan har jag med något som är optional, 
olivolja, extra virgin kallpressad för att få ut allt det
goa ur oljan.alltså inte ICAs favorit olja.. heh.
men också ett par droppar av araganolja,
med tanke på att jag så gärna vill skaffa delikat långt hår.
oljorna behövs alltså inte,glansen och fukten från honung+bananen får ni endå! 
1. börja med att mosa skiten ur bananen. for realz, gör detta ordentligt
2. i med en matsked olivolja
3. i med honey
4. ett par droppar (typ fem) aragan
5. vispa/mosa the crap out of röran
6. färdigt!

tvätta håret som vanligt med tvättbalsam eller schampo,
krama ur överflödigt vatten från håret och applicera smörjan i hela håret.
svep in håret i en mjuk sjal/handduk och låt sitta i sålänge du känner för det,
men mist 20 minuter för maximal effekt. skölj ur och woops,
återfuktat, mjukt och superglansigt hår! wiiiieeewieee.
bra kur när håret känns dötrist. 
 
är sånt här kul eller bara ful? 
puss 
 
(obz, araganoljan finns att köpa i hälsokostbutiker som Life där jag köpte min!) 
 
 

COMMENT
Postat av: Astrid

Var får man tag på arganolja råå??

Svar: hälsokostbutiker, typ Life! kostar en slant för en liten liten förpackning men är mycket dryg! :*
Josefin

2013-10-09 / 19:27:29
Postat av: Mathea

Sånt här gillar jag !
Ska genast testa:;)

2013-10-10 / 18:53:01
Postat av: Julia

Ååååååh hur STÅR DU UT????
Är SÅ imponerad!! <33

(Luktar inte bananen goja?)

Svar: jo, och det set ut som en kaos spya i håret, men wtf. vad jag man inte för beautyn. (hur mycke skit får jag för att jag sa så?)
Josefin

2013-10-10 / 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin