stuff fo hair/hair growth.

from the left: silicaPLUS, tbs rainforest hair butter, aragan, ricin,
jojoba olja, coop X-tra balsam, kokosolja. 

som sagt, operation hår är ON. 
Söndag 25/8 mätte jag mitt hår, tog en slinga mitt på huvudet och
mätte 52 cm långt. så där har vi utgångsläget. 
Håret växer normalt 1-2cm i månaden,
men eftersom att mitt hår är hyffsat långt redan då
upplever jag att det "stannat" i växten. 

För att nå mitt mål (långt/längre hår) har jag köpt det som ni ser här ovan,
vissa grejer har jag använt hela sommaren och andra har jag köpt nyligen. 
jag har ganska tunt "fint" rakt hår, utan något som helst självfall.
Håret har legat platt, rakt och supertråkigt,
därför har jag överdoserat användning av saltvattenspray,
hårspray och olika sorters volymprodukter för att få någon slags volym. 
I sommras började jag med balsammetoden och upplevde en positiv effekt,
men nu vill jag ta mitt hår till nästa nivå. 
 
this is ma plaaaan: 
1. Uttorkande alkoholer, sulfater, silikoner & miniraloljor
kommer att uteslutas från hårvården. (BM)
2. Borsta håret endast med borste gjord i svinborst för att skona
de fina hårståna så gott det går. 
3. Drick MÄNGDER med vatten (jag har 4x50cl vattenflaskor i kylen
som jag dricker varje dag!) 
4. äta silicaPLUStabletter, + mer lax, avokado, nötter & frukt. 
5. Undvik värmeverktyg, hårfön/platttång/locktång/volymtång. 
6. Göra oljeinpackning innan hårtvått (innehåll: jojoba, argan, ricin & kokosolja)
7. Massera hårbotten 5-15 minuter varje dag, för att stimulera hårsäckarna.
8. Återfukta topparna med några droppar olja varje dag för skydd. 
9. Använda "snälla" toffsar, inga med metall, införskaffa mjuka scruchies.
10. Sov med håret utsläppt/i flätor + undvik strama håruppsättningar. 
11. låta håret självtorka. 

dessa 11 punkter kommer jag att försöka följa slaviskt under ett år
och se vad jag får för resultat!
kommer uppdatera er någon gång i månaden hur det går för håret om ni är sugna? 

/j 
 

COMMENT
Postat av: Anonym

Mitt hår blir fett av balsammetoden, vad ska jag göra??

2013-08-30 / 00:32:24
Postat av: Julia

OMG ATT DU ORKAR
imponerande !!!!!!!
Jag har rainforestsaken men vet inte hur jag ska använda det.. (Vet inte vad det är)
Frågar dig i skolan <3

2013-08-30 / 08:11:05
URL: http://juliaemanuelsson.devote.se
Postat av: Tre frågor

Detta låter genialiskt, ska prova samma. Tusen tack för inspirationen. Men tre frågor.
Skulle du kunna lägga ut receptet på oljeinpackningen du har innan du tvättat håret?
Vad är det för olja du använder när du återfuktar topparna?
Och ja, vad gör man om håret skulle bli flottigt av denna metod i och med att man inte använder shampoo??
Kramis tack för svar<3333

2013-10-06 / 10:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin