3 hairQ's and otherQ's.

 
 
 
(pic1 från pinterest) 
 
1. Skulle du kunna lägga ut receptet på oljeinpackningen du har innan du tvättat håret? 
Abso! ska göra fler steg om balsammetoden, här är steg ett
 
2. Vad är det för olja du använder när du återfuktar topparna? 
gör ett enskilt inlägg på detta med, stay tuned! 
 
3. mitt hår blir fett av balsammetoden vad gör jag för fel? 
tips 1. säker på att du använder balsam som är godkända för balsammetoden?
testa att skölja igenom det två gånger med ditt sista schampo och "börja om"
läs igenom ettiketerna på dina balsam! balsamet är ju som nämnt utan sulfater
och mineralämnen (bla) vilket inte kan tvätta bort ämnena som tillförs av ickegodkända balsam
tips 2. Kan vara så att ditt hår inte vant sig än. I början "panikproducerar"
håret extra mycket talg för att återfukta håret själv, vilket gör att håret blir fett.
tvätta håret så ofta du känner att du behöver, och försök sedan att trappa ner!
Du kan också använda ett torrshampo, batiste har ett stort utbud som är godkända för BM! 
tips 3. du kanske har ett för tungt tvättbalsam! dem billigaste brukar innehålla
lättare ingredgenser (ex. ICAs och COOPs) satsa på ett sådant så tror jag du får bättre resultat!
 
4. vart kommer ullkappan från? 
ullkappan köpte jag på esplanaden, så secondhand, hör av mig om jag synar något liknande! 
 
/j
 
 
 

COMMENT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin